Galeria 2016

Wycieczka do Wrocławia – Europejskiej Stolicy Kultury SKKT PTSM

kl. I TC 6-8 maja 2016

Pociągiem Inter City dojechaliśmy do Wrocławia ok. 21:00 i udaliśmy się do schroniska młodzieżowego na Wyspie Słodowej w samym centrum historycznym.

Z samego rana rozpoczęliśmy zwiedzanie od Afrykarium i ZOO. Wrażenia były bardzo pozytywne. Następnie obejrzeliśmy wystawę o Hali Stulecia zabytku UNESCO, a także targi ,,Mama i ja”. Udaliśmy się przez kilka mostów na Stare Miasto. W Muzeum Narodowym zapoznaliśmy się ze sztuką śląską XV i XVI wieku, polską XIX I XX wieczną, europejską.

Po trasie spotykaliśmy wiele skrzatów, które miały wygląd adekwatny od miejsca. W otoczeniu wielu kościołów stoi przepiękny ratusz. Wielu turystów świadczy o tym, że jest to miasto godne zwiedzania.

Obejrzeliśmy także Panoramę Racławicką namalowaną przez Stykę i Kossaka. Naprawdę robi wrażenie i opowiadanie przez Daniela Olbrychskiego doskonale wprowadza w realia historyczne. Przepiękne widoki Wrocławia i okolic prezentowały się z tarasu SKY TOWER.