facebook samochodówka koszalin bip samochodówka koszalin eduportal koszalin

Koło Turystyczne TRAMP

Koło Krajoznawczo-Turystyczne PTSM/PTTK „TRAMP” przy Zespole Szkół Samochodowych w Koszalinie zaczęło funkcjonować od września 1995 roku, pierwszym przewodniczącym został Marcin Szczygieł z klasy II blz, a opiekunem koła jest mgr Bogdan Fałek.

W 2010 roku, z okazji 15-lecia działalności koła, opiekun otrzymał nagrodę Prezydenta Miasta i Złotą Odznakę Zarządu Głównego PTTK za krzewienie ruchu turystycznego wśród młodzieży.

W 2010 roku, z okazji 15 – lecia działalności koła, opiekun otrzymał nagrodę Prezydenta Miasta i Złotą Odznakę Zarządu Głównego PTTK za krzewienie ruchu turystycznego wśród młodzieży.Głównym celem działań koła jest propagowanie turystyki kwalifikowanej: pieszej, górskiej, kolarskiej i kajakowej, a także poznawanie walorów przyrodniczych, historycznych i krajoznawczych naszej Ojczyzny. Młodzież z różnych klas podczas imprez turystycznych integruje się z sobą, uczy się współpracy i wzajemnego wsparcia w trudnych sytuacjach. Wspólne wędrowanie rozpoczęliśmy od najbliższych okolic Koszalina: Góry Chełmskiej, rezerwatu archeologicznego Kamienne Kręgi i „Szlaku solnego”. Byliśmy już wielokrotnie w Karkonoszach, Górach Świętokrzyskich, Izerskich, Kaczawskich, Kamiennych, Wałbrzyskich, w Pieninach, Gorcach, w Beskidzie Śląskim, Żywieckim i Makowskim. Nie tylko przemierzmy szlaki piesze, ale także staramy się zwiedzać muzea, zamki, pałace, dwory i skanseny. W kajakach spłynęliśmy już Czarną Hańczą i Kanałem Augustowskim, Krutynią, Łużną Strugą, Szlakiem Wielkich Jezior i Drawą.

Zdobywamy odznaki turystyczne:

• górskie
  • piesze
  • kajakowe
  • kolarskie
  • krajoznawcze

Współdziałamy także z oddziałami PTTK w Lubaniu Śląskim, Kielcach i Szczecinie. Braliśmy udział w Ogólnopolskim Zlocie Młodzieży PTSM w Krakowie w 1996 roku, a także w Ogólnopolskim Konkursie Wiedzy Krajoznawczo-Turystycznej w Nowym Sączu w 1997 roku. Corocznie odbywa się szkolny konkurs wiedzy turystycznej. Bierzemy udział w akcji Zdobywania Korony Gór Polski pod egidą czasopisma krajoznawczego „Poznaj Swój Kraj” oraz w konkursie „Moja Ojcowizna”. Spotykamy się także z ciekawymi ludźmi np. z Januszem Ziębą alpinistą i grotołazem, kierownikiem wyprawy do najgłębszej jaskini w Polsce, Wielkiej Śnieżnej w Tatrach. Koło funkcjonuje przy wydatnej pomocy dyrekcji i Rady Rodziców Zespołu Szkół Samochodowych.

Dokonania SKKT , „TRAMP” w latach 1995-2014

Konkursy wojewódzkie – 7
Konkursy ogólnopolskie – 2
Opiekun SKKT „TRAMP”

Oto kilka zdjęć z naszych wypraw:

Działania  SKKT PTSM „Tramp” 2015

Wycieczka do Wrocławia Europejskiej Stolicy Kultury SKKT PTSM
kl. I TC 6-8 maj 2016

Pociągiem Inter City dojechaliśmy do Wrocławia ok. 21:00 i udaliśmy się do schroniska młodzieżowego na Wyspie Słodowej w samym centrum historycznym.

Z samego rana rozpoczęliśmy zwiedzanie od Afrykarium i zoo. Wrażenia były bardzo pozytywne. Następnie obejrzeliśmy wystawę o Hali Stulecia zabytku UNESCO a także targi ,,Mama i ja”.

Udaliśmy się przez kilka mostów na Stare Miasto. W Muzeum Narodowym zapoznaliśmy się ze sztuką śląską XV i XVI wieku, polską XIX I XX wieczną, europejską.

Po trasie spotykaliśmy wiele skrzatów, które miały wygląd adekwatny od miejsca.
W otoczeniu wielu kościołów stoi przepiękny ratusz. Wielu turystów świadczy o tym, że jest to miasto godne zwiedzania.

Obejrzeliśmy także Panoramę Racławicką namalowaną przez Stykę i Kossaka.

Naprawdę robi wrażenie i opowiadanie przez Daniela Olbrychskiego doskonale wprowadza w realia historyczne. Przepiękne widoki Wrocławia i okolic prezentowały się
z tarasu SKY TOWER.

Żal było wyjeżdżać, za to chętnie tu wrócimy.

Bogdan Fałek

Wrocław 015 Wrocław 023 Wrocław 029 Wrocław 065 Wrocław 072 Wrocław 117 Wrocław 181 Wrocław 188 Wrocław 198 Wrocław 201 Wrocław 209 Wrocław 228 Wrocław 246 Wrocław 255 Wrocław 269 Wrocław 285 Wrocław 287 Wrocław 315 Wrocław 320